Дизайнът свързва

Първият от 15-те участници в проект „Младежка социална зона“, част от програмата на Пловдив 2019 – Европейска столица на културата, финализира своята инициатива.

От 22 до 24 март, за втора поредна година в Пловдив  се организира Design WeekEnd, който  събира на едно място млади хора, с креативно мислене, за да предизвика уменията им. Учениците и студентите, записали се в състезанието, имаха по-малко от три дни, за да създадат дигиталната страна на бранд от нулата, до ниво завършеност, който спокойно след това може да излезе на пазара и да се конкурира в бранша.

Тази година участваха общо 12 отбора от цялата страна. След първата нощ на опознаване край импровизирания лагерен огън и презентациите на менторите, започна работата на отборите – те разполагаха точно с 26 часа да покажат какво могат, като за всеки отбор се грижеха по два ментора в категория. Знанията  им бяха разпределени в три категории – вектор, растерна графика и Motion. Те обхващат различни умения като типография, фотография, рисуване и прочее.

Заданията на отборите се теглиха безпристрастно, а самите те са повече от интересни: марка за храна за животни, цветарски магазин, младежка доброволческа организация, туристическа агенция, младежко танцово студио, минерална вода, дамски продукти за коса, бранд за скейтборди, магазин за музикални инструменти, магазин за творчески материали, екипировка за гмуркачи.След като всеки отбор получи задачата си, трябваше да изработи лого, шрифт, сайт, социална визия на въпросната мрежа, facebook и instagram страници.

Големият победител в Design WeekEnd 2019 е отбор дваНаЙсет, който изработи цялата дизайнерска визия на магазин за творчески материали с „думи на късмета“ ключодържател и микробус. Членовете на отбра са Николай Йовков, Николай Няголов, Виктория Илиева, Никола Захариев и Рами Хамуд.

На второ място остана отбор Stir, съставен от Валентина Лилова, Габриела Димитрова, Самуил Сидеров и Елена Фарчева, който изработи бранд за малки превозни средства (скейт).

Трети се класира отбор Сръчко, който подготви бранд на туристическа агенция. В него влизат Елиана Ципарова, Вероника Петрова, Камен Трайков, Кристина Диан и Ивайло Янев.

Фаворитът на публиката бе отборът GO4, работещ по задание за спортна екипировка, съставен от Делянка Сиракова, Иво Иванов, Филип Якимов, Надя Георгиева и Гергана Джонджорова.

Цялостната идея за събитието е на Емил Тотев – студент и графичен дизайнер със страст към типографията, участник в програмата за младежки социални предприемачи Starters.

По информация от МедиаКафе.

Повече за събитието ТУК.

2019-04-22T13:53:45+00:00